T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
KARAMAN VALİLİĞİ
İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
BASIN AÇIKLAMASI
NO:2014/58
KARAMAN - (21.02.2014)
Unutmayın!Uyulan Her Trafik Kuralının Bir Nedeni, Uyulmayanın da Bir Bedeli Vardır
Ulaşım alanında meydana gelen gelişmeler, yeni kavramlar ve yeni toplumsal sorunları da beraberinde getirmiştir. Bunların en başında ise hiç şüphesiz ki trafik kazaları gelmektedir. Trafik kazaları nedeniyle Ülkemizin ödediği sosyal ve ekonomik bedel çok yüksek seviyelere ulaşmıştır.
Ülkemizde meydana gelen trafik kazalarında her yıl binlerce vatandaşımız hayatını kaybetmekte, on binlercesi yaralanmakta ve sakat kalmaktadır. Son yıllarda, trafik kazalarının önlenmesi konusunda yapılan çalışmaların artmasına, mesafe ve trafik kazalarından dolayı meydana gelen ölümlerin yıllar itibariyle önemli düşüşler göstermiş olmasına rağmen, ne yazık ki trafik halen önemli kayıplar verdiğimiz bir alan olma özelliğini korumakta, bu kazalardaki kayıplarımız, savaşların, terörün ve tabii afetlerin bıraktığı tahribat ve olumsuzluklardan daha fazla bizleri etkilemeye devam etmektedir.
2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu ve bu Kanuna dayalı olarak çıkarılan Yönetmelik hükümleri uyarınca karayollarında: can ve mal güvenliği yönünden trafik düzenini ve güvenliğini ilgilendiren tüm konularda alınacak tedbir ve önlemler ile bunların uygulanmasına yönelik kazaların önlenebilmesi ve cezai yaptırımlarla karşı karşıya kalınmaması için daha dikkatli ve kurallara uyarak mümkün olacaktır.
2012 ve 2013 yıllarında ülke geneli ve Karaman'daki trafik verileri karşılaştırıldığında; ülke genelinde polis ve jandarma kontrol bölgesinde meydana gelen toplam trafik kazası 2013 yılında % 3.4 artarken, ilimizde ise % 12.7 oranında artmıştır.
Ölümlü yaralanmalı trafik kazalarında Türkiye genelinde %5'lik artış olurken, ilimizde % 4.4' lük artışın olduğu tespit edilmiştir. Maddi hasarlı trafik kazalarında Türkiye genelinde % 2.3'lük artış olurken, ilimizde ise bu oran yükselerek % 23.3 seviyelerine ulaşmıştır.
Trafik kazaları sonucunda hayatını kaybedenlerin oranı Türkiye genelinde % 2.5 azalma gösterirken buna karşılık ilimizde % 162.5'lik bir azalma gerçekleşmiştir. Yaralı sayısında Türkiye genelinde % 2.4 oranında, ilimizde ise % 7 oranında azalma olduğu kaydedilmiştir.
Alınacak her türlü tedbirin; trafik kazalarının önlenebilmesi için sürdürülen çalışmaların neticelerinin, ilgili tüm kurumlar nezdinde değerlendirilmesine sebep olacak, trafik güvenliği alanında alt yapının geliştirilmesi, eğitim desteğinin sağlanması, kamuoyunun ilgisinin aktif tutulması, bireysel ve toplumsal duyarlılık ve trafik bilinci oluşturulmasına katkı sağlayacaktır.
Alkollü araç kullanılmaması, emniyet kemeri, trafikte araçların şehir içi ve şehir dışı yollar ile otoyollarda uymaları gereken hız kuralları, aracın far sistemi, araç takip mesafelerinin ayarlanması gibi konular trafikte önemli kurallardır.
İlimizde motorlu bisiklet ve motosiklet yaygın olarak kullanılmaktadır. Son zamanlarda meydana gelen yaralamalı kazalarda kask takan sürücülerin herhangi bir kafa yaralanmasına maruz kalmadıkları, ancak kask takmayan sürücü ve yolcuların ciddi biçimde baş, boyun ve kafa yaralanmalarına maruz kaldıkları tespit edilmiştir.
Trafik kazaları sonrası meydana gelebilecek yaralanmaları en aza indirebilmek için yeterli eğitimin verilmesi yanı sıra trafik ekiplerinin daha çok denetleme yapması kaçınılmaz olmuştur. Motosikletlerde sürücü veya yolcu olarak bulunanların kask kullanıp kullanmadığı konularında yapılacak denetimlerin arttırılarak devam etmesi, tüm sürücüler ve özellikle yolcuların koruyucu tertibat ile ilgili eksiklikleri giderilinceye kadar gerekli yasal yaptırımlar ön plana çıkacaktır.
Trafikteki sürücülerin sabırlı olması, karşılıklı saygı ve hoşgörüde bulunması, araç kullanırken cep telefonuyla arama yapılmaması, gelen çağrıya cevap verilmemesi dahası kaza risklerini ortadan kaldırmak için araç içinde cep telefonunu kapalı tutmak bu açıdan en etkili önlem olacaktır.
Yorgunluk ve uykusuzluk, karayollarında trafiğin güvenli ve hızlı akmasını sağlamak için kavşaklarda ilk geçiş hakkı kuralına mutlak uyulması gerekmektedir. Sürücülerimizin araçlarını zorunlu bir neden olmadıkça, diğer araçların ilerleyişine engel olacak şekilde veya işaretle belirtilen hız sınırının çok altında sürmeleri, güvenlik nedeni veya verilen herhangi bir talimata uyulması dışında, başkalarını rahatsız edecek veya tehlikeye sokacak şekilde gereksiz ani yavaşlamamaları gerekmektedir.
Diğer taraftan sürücülerin özellikle okul geçitlerine yaklaşırken karşıya her an bir öğrenci çıkabileceği hesaba katılarak çok dikkatli olunmalıdır. Geçitte durulup, yayaların güvenle geçmeleri beklenmelidir.
Bununla beraber ilimizin geniş tarım arazilerine sahip olması ile traktörlerin de tarım sektörünün en önemli unsuru olmaları ve yaygın bir şekilde kullanılıyor olması beraberinde trafik güvenliğinin önemini bir kat daha arttırmıştır. Traktörlerin karıştığı kazalar ile traktörlerin kullanım hatalarından kaynaklanan kazaların önlenebilmesine yönelik bir takım yasal ve denetleyici önlemlerin alınması önem arz etmektedir.
Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi ve Eylem Planın'da yer konuların, plan dahilinde ilgili kurum ve kuruluşların önümüzdeki süreçte hedeflenen faaliyetleri titizlikle uygulamaları ilimizdeki trafik kazalarının azalmasında önemli bir katkı sağlayacaktır. Bu konuda vatandaşlarımız tüm trafik kurallarına uyarak hem kendi can ve mal kayıplarının önüne geçecek, hem de vatandaşlık görevini yerine getirmiş olacaklardır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.