Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

Karaman Valiliği
Karaman Valiliği
Karaman Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri İl Protokol Listesi İl Etik Komisyonu İnsan Hakları Kurulu İmza Yetkileri Yönergesi Kurumsal Kimlik
  • KARAMAN
  • İLÇELERİMİZ
    Ayrancı Başyayla Ermenek Kazımkarabekir Sarıveliler
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Restore Edilen Eski Eserler Malzeme Paylaşım Modülü
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Genel Emirler İhale İlanları Basın İlan Kurumu İlanları Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele
  • İLETİŞİM
°C
12
Ağustos2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Mehmet Fatih ÇİÇEKLİ
      • Vali Yardımcıları
        • Mustafa KARACA
        • Hakan Ezgi
        • Esengül KORKMAZ ÇİÇEKLİ
        • Mehmet Yasin ERKAN
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • İl Protokol Listesi
    • İl Etik Komisyonu
    • İnsan Hakları Kurulu
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Kurumsal Kimlik
  • KARAMAN
  • İLÇELERİMİZ
    • Ayrancı
    • Başyayla
    • Ermenek
    • Kazımkarabekir
    • Sarıveliler
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Restore Edilen Eski Eserler
    • Malzeme Paylaşım Modülü
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Genel Emirler
    • İhale İlanları
    • Basın İlan Kurumu İlanları
    • Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele
  • İLETİŞİM

Mevka’dan Elma Sektörüne Işık Tutacak Rapor

 

Mevlana Kalkınma Ajansı, Karaman ekonomisine büyük katkılar sağlayan elma sektörüne yönelik olarak hazırladığı Elma Sektörü Hedef Pazar Araştırma Raporu’nun sektör ve ilgili kurum-kuruluş temsilcilerine tanıtılması ve aynı zamanda Karaman’da elma sektörüne katkı sağlayabilecek konuların istişare edilmesi amacıyla Karaman Elma Sektörü İstişare Toplantısı gerçekleştirdi.

Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK) Karaman İl Koordinatörlüğü’nde gerçekleştirilen toplantıya, Mevlana Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Başkanlığını yürüten Vali Mehmet Alpaslan Işık, Mevlana Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri İhsan Bostancı, Karaman Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Gökhan Alkan, KOP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı Mahmut Sami Şahin, Karaman Ziraat Odası Başkanı Mehmet Bayram, TKDK Karaman İl Koordinatörü Özgür Öztürk, MÜSİAD Karaman Şube Başkanı İbrahim Taşbaş, elma üreticileri ve sektör temsilcileri katılım sağladı.

Mevlana Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı ve Vali Mehmet Alpaslan Işık da yaptığı değerlendirmede, “Şehrimiz, imalat sanayii alanında özellikle son yıllarda yakaladığı ivmenin yanı sıra gıda ve tarım alanında da söz sahibi iller arasında yer alıyor. Şehrimizin, bugün bizleri bir araya getiren elma sektöründe pek çok açıdan ülkemizde ilk sıralarda yer alması bizleri memnun etmektedir. Veriler incelendiğinde gerek şehrimizin gerekse de ülkemizin bu denli üretim kapasitesine sahip olmasına karşın ihracat noktasında istediği geliri elde edemediği de görülmektedir. Bu durum, sektörün üretim ve ihracat açısından ayrıntılı olarak incelenmesi ve yeni politikaların geliştirilmesi gerektiği gerçeğini de ortaya koymaktadır. Tam da bu noktada, Mevlana Kalkınma Ajansımız tarafından ayrıntılı olarak ele alınan ve sektör temsilcileri ile paylaşılan Elma Sektörü Hedef Pazar Araştırma Raporu’nun üretici ve ihracatçı firmalarımıza büyük katkılar sunacağına inancım tamdır” ifadelerini kullandı.

Kurum olarak düzenledikleri toplantının açılışında konuşan Mevlana Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri İhsan Bostancı, “Yeni bölgesel kalkınma anlayışının temelinde; bölgelerin geri kalmışlıklarının giderilmesi ve her bölgenin kendi avantajlarını değerlendirerek ülke kalkınmasına ve rekabet gücüne katkı verebilmelerini sağlamak yatmaktadır. Buradan hareketle, bölgelerin sahip oldukları potansiyel ve iç dinamiklerden en üst seviyede faydalanabilmek ve sosyo-ekonomik farkların azaltılmasını sağlamak için; bölgeler düzeyinde farklı nitelikte politikalar geliştirilmesi gerektiği de bir gerçektir.

Bu çerçevede bizler de Ajans olarak, bölgemizin her alanda gelişimine yönelik mali ve teknik destek programlarımızla, danışmanlık ve rehberlik hizmetlerimizle tüm paydaşlarımızın yanında olmaya gayret gösteriyoruz. Bu çalışmaların yanı sıra bölgemizde faaliyet gösteren firmalarımızın altyapılarının güçlendirilmesi, rekabet güçlerinin artırılması ve sektörel gelişmelerin takibinin sağlanması doğrultusunda da yine Ajans olarak sektör raporları, araştırma ve fizibilite raporları hazırlayarak paydaşlarımızın üretim, istihdam, ihracat ve yatırım gibi konularda alacakları kararlara ışık tutmaya çalışıyoruz. Bu amaçtan hareketle Ajansımız tarafından hazırlanan Elma Hedef Pazar Araştırması Raporu’nda da elma sektörü ayrıntılı bir şekilde ele alınmış, sektörün genel durumu analiz edilerek ihracat odaklı bir yaklaşımla yeni pazarlar bulmaya yönelik bir çalışma ortaya konulmuştur. Gerek ajansımız tarafından hazırlanan rapora, gerekse de elma sektörü ile ilgili istatistiki verilere baktığımızda Karaman ilimizin, üretim alanları, sahip olduğu ağaç sayısı ve elde edilen toplam elma üretimi bakımından ülkemizin en önde gelen illeri arasında yer aldığını görüyoruz. Birleşmiş Milletler Gıda Ve Tarım Örgütü (FAO) verilerine göre Dünya’da toplam meyve üretiminin yaklaşık %10’unu oluşturan elmanın, muz ve karpuzdan sonra üçüncü sırada yer alması, şehrimizin elma üretiminde bu denli söz sahibi olmasını daha da değerli kılmaktadır. Dünya elma üretiminde önemli ülkeler arasında yer alan ülkemize baktığımızda ise 2019/2020 sezonunda 3,6 Milyon ton olan elma üretimini 2020/2021 döneminde 4,3 Milyon tona çıkararak bu sonuçla Dünya genelinde 4. sırada yer aldığını görüyoruz. İstatistiki veriler son 10 yılda Dünya’da olduğu gibi ülkemizde de elma üretiminin yaklaşık %21 oranında artış gösterdiğini ortaya koymaktadır. Elma üretiminden elde edilen verim kıyaslandığında ise Dünya’da elma üretiminde dekar başına ortalama 1,66 ton verim alındığı, ülkemizde ise bu oranın dekar başına 2,5 ton olduğu görülmektedir. Bu oran ile 22. sırada yer alan ülkemizin, Dünya ortalamasının oldukça üzerinde olmasına rağmen dış pazarda rekabet ettiğimiz dekara 3,2 ton üreten Fransa, 4,48 ton üreten İtalya ve 3,8 ton üreten ABD gibi ülkelerin altında bir konumu sahip olduğunu da üzülerek görüyoruz. Elma üretiminde Dünya lideri olan Çin, elma üretiminin büyük bölümünü kendisi tüketmesine ve üretiminin sadece %2,4’ünü ihraç etmesine rağmen 1 Milyar Dolar’ın üzerinde bir ihracat hacmine ulaşabilmektedir. Ülkemize baktığımızda ise iç pazar ihtiyacını karşıladıktan sonra önemli bir miktarda üretim fazlalığı olduğunu görüyoruz. Ancak, ülkemiz buna rağmen üretiminin ancak %5’ini ihraç edebilmektedir. Bu durum da doğal olarak iç pazarda arz fazlalığına ve üretici fiyatlarında düşüşe neden olmaktadır. İhracat hacimlerine baktığımızda ise ülkemiz, dünya elma ihracatının miktar olarak %2,42’sini gerçekleştirirken, elimize geçen para toplam elma pazarının sadece %1,44’ünü oluşturmaktadır. Yani ülke olarak ihraç ettiğimiz bir kilo elmadan elde ettiğimiz gelir, diğer ülkelerin bir kilo elmadan elde ettikleri ortalama gelirin yaklaşık 1,5’da biridir. En son yayınlanan, 2020 yılı verilerine göre, Çin kilo başına 1,37 Dolar, ABD kilo başına 1.06 Dolar kazanırken ülke olarak bizim kilo başına kazancımız ise 0,52 Dolar civarındadır. Üretimde, Dünyada 4. sırada yer alan, ekolojik yapı sayesinde yüksek kaliteye sahip ve arz fazlası olan bir ülkenin 8 Milyar Dolarlık ihracat pazarından sadece 110 Milyon Dolar pay alması bu sektörde daha yapmamız gereken çok şey olduğunun da işaretçisidir. Elde edilen bu veriler, elma üretiminde karlılığı etkileyen unsurların başında talep ve verim gibi unsurların geldiğini, piyasaların en fazla talep ettiği çeşit ve özellikteki ürünlerin en yüksek verimlilikle yetiştirilmesinin sürdürülebilirlik açısından büyük önem arz ettiğini de göstermektedir. Bu bağlamda Ajans olarak, elma üretiminde ülkemizde söz sahibi olan şehrimizde üretimde verimliliğin ve katma değerin artırılmasına yönelik olarak yapılacak istişarelerin sektörümüz adına olumlu katkıları olacağı kanaatindeyiz” dedi.

Toplantı, Mevlana Kalkınma Ajansı tarafından, Karaman elma sektörüne yönelik olarak hazırlanan Elma Sektörü Hedef Pazar Araştırma Raporu’nun sunumu ve akabinde elma sektörüne yönelik sorunlar ve çözüm önerilerinin istişare edilmesi ile son buldu.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
  • İl Özel İDaresi
Sakabaşı Mah. Zeytindalı Bulvarı 144/B Karaman
0 338 226 70 00
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız