Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

Karaman Valiliği
Karaman Valiliği
Karaman Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri İl Protokol Listesi İl Etik Komisyonu İnsan Hakları Kurulu İmza Yetkileri Yönergesi Kurumsal Kimlik
  • KARAMAN
  • İLÇELERİMİZ
    Ayrancı Başyayla Ermenek Kazımkarabekir Sarıveliler
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Restore Edilen Eski Eserler Malzeme Paylaşım Modülü
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Genel Emirler İhale İlanları Basın İlan Kurumu İlanları Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele
  • İLETİŞİM
°C
4
Ağustos2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Mehmet Fatih ÇİÇEKLİ
      • Vali Yardımcıları
        • Mustafa KARACA
        • Hakan Ezgi
        • Esengül KORKMAZ ÇİÇEKLİ
        • Mehmet Yasin ERKAN
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • İl Protokol Listesi
    • İl Etik Komisyonu
    • İnsan Hakları Kurulu
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Kurumsal Kimlik
  • KARAMAN
  • İLÇELERİMİZ
    • Ayrancı
    • Başyayla
    • Ermenek
    • Kazımkarabekir
    • Sarıveliler
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Restore Edilen Eski Eserler
    • Malzeme Paylaşım Modülü
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Genel Emirler
    • İhale İlanları
    • Basın İlan Kurumu İlanları
    • Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele
  • İLETİŞİM

BİYOGAZ TÜRKİYE’NİN GÜNDEMİNDE

T.C.
KARAMAN VALİLİĞİ
İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü


 
 
 
NO: 2015/188
KARAMAN – (29.05.2015)  
BİYOGAZ TÜRKİYE’NİN GÜNDEMİNDE
 
Geçtiğimiz hafta içerisinde temeli atılan ve ilimizdeki enerji çeşitliliğini arttıracak olan biyogaz enerji santrali tesisi Türkiye gündeminde yer buldu.
 
Karaman merkeze bağlı Barutkavuran Köyü civarında kurulacak olan tesiste tavuk gübresi atıkları, büyük baş hayvan gübresi atıkları, mısır silajı ve mısır atıklarından elde edilmesi planlanan enerji üretimi için Vali Murat Koca NTV Radyo haber kanalında açıklamalarda bulundu.
 
29 Nisan 2015 Çarşamba günü saat 10.00’da NTV Radyo’nun haber merkezi kuşağında canlı yayına konuk olan Vali Murat Koca yaptığı açıklamada; “Türkçenin başkenti olan ve aynı zamanda yenilenebilir enerjinin başkenti olma yolunda emin adımlara ilerleyen Karaman için kurulacak olan biyogaz enerji santrali tesisinin önemli bir kazanç olduğunu düşünüyorum.
 
Bu tesisin Karaman’a kazandırılması ile mevcut güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi yatırımlarıyla birlikte enerji çeşitliliğimizi de arttıracaktır. 
 
Karaman’da halen 20 adet tavukçuluk işletmesi bulunmaktadır. Çeşitli kapasitelerde 32 adet faal kümes bulunmaktadır. Bu işletmelerde 1 milyon 736 bin kapasite mevcuttur. Şu anda 1 milyon adet fiili kapasite bulunmaktadır. Karaman tavukçuluğunun günlük 180 ton civarında gübre atığı mevcuttur. Karaman tavukçuluk sektöründe TUİK verilerine göre Türkiye’de 19 uncu sıradadır. Buradan hareketle Karaman’da biyogaz enerji tesisinin kurulmasını gerekli kılmıştır.
 
Biz de Karaman Valiliği olarak girişimci firma ve Karaman’da faaliyet gösteren kümes ve çiftlik hayvanları işletmeleriyle bir araya geldik. Hayvansal atıkların yeterli kapasitede olduğunu tespit ederek, biyogaz enerji santralinin Karaman’da kurulmasının uygun olacağını düşündük. Sağ olsunlar, yatırımcı bir vatandaşımız bu konuda altyapı imkânlarını yeterli bularak Karaman’da böyle bir tesisi kurmaya karar verdi.
 
24.04.2015 tarihinde temelini attığımız ve çevre adına önemli bir kazanım sağlayacak olan biyogaz enerji santralinin ilimiz ve ülkemiz ekonomisine önemli katkılar sağlayacak.
 
Karaman Merkez Barutkavran Köyü civarında 15 dönüm arazi üzerinde kurulacak olan biyogaz enerji santralinde, günde 150 ton tavuk gübresi, 50 ton büyükbaş hayvan gübresi ve 10 ton mısır silajından enerji üretilmesi hedeflenmiştir.
 
Biyo enerji santrali 1,4 Mega watt elektrik üretecek.  3500 konutun elektrik ihtiyacını karşılayacak güçte olan tesis, günlük 10 ton kuru organik gübre işleyerek, yılda 4 bin ton kapasiteye ulaşacak. 
 
Alman menşeili biyogaz teknolojisinin yatırım maliyeti 7 milyon dolar olacak. Karaman’da kurulacak olan bu tesisin önümüzdeki altı ay içerisinde üretim safhasına geçmesi hedeflenmektedir.
 
Biyogaz enerji santralinin temel hammadde kaynağı olan tavuk gübresi atıkları, büyük baş hayvan gübresi atıkları, mısır silajı ve mısır atıkları yoğun olarak Karaman’da mevcuttur.
 
NTV Radyo sunucusu Aynur Altunkaş’ın hayvansal atıkların değerlendirilmesi konusundaki sorusu üzerine, Vali Koca; “Hayvansal atıkların bertarafı konusundaki çalışmaların çoğu, daha ziyade bu atıkların kırsal kesimlerde doğrudan gübre olarak kullanılmasına yönelik olup, bu atıkların verimli bir şekilde değerlendirilmesi ve arıtılması konusunda yapılan çalışmaların yeterli olmadığı görülmektedir.
 
Son yıllarda evsel atık sular, gıda işleme ve kâğıt endüstrisi atık suları başta olmak üzere organik menşeili pek çok atık ve atık sular hem havasız olarak arıtılmakta, hem de biyogaz üretimiyle yenilenebilir enerji kaynağı olarak kullanılmaktadır.
 
Bu amaçla ülkemiz açısından zengin bir organik madde potansiyeline sahip hayvansal atıkların yenilenebilir enerji olarak geri dönüşümü, çevre kirliliğinin kontrolü ve enerji kaynaklarının geliştirilmesi açısından son derece önemli bir adım atılmıştır.
 
Topraklarımızın büyük bir kısmının organik madde açısından fakir olması, tarım sektörünün suni gübre kullanılmasına neden olmaktadır. Bu bakımdan, tesisle beraber suni gübrelerin yerini alacak biyo gübre üretme avantajına sahip olacak. Ayrıca arıtılmış materyalin organik toprak iyileştirici olarak kullanılabilecek olması ülkemiz tarımı açısından önemlidir.” dedi.
 
Yapılan işin çevre duyarlılığı konusundaki düşünceleri sorulan Vali Koca konuşmasının devamında; “Artan insan nüfusuyla birlikte büyüyen hayvancılık endüstrisi, hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkelerde çevreyi tehdit eden yüksek miktarlarda hayvansal atığın oluşmasına neden olmaktadır.
 
Ülkemizde, özellikle kümes ve çiftlik hayvanlarından kaynaklanan hayvansal atıklar, son yıllarda en önemli ve en ciddi çevresel problemler arasında yer almaktadır.
 
Bu atıkların herhangi bir yönetime tabi tutulmadan bilinçsizce ekim alanlarına, meralara, açık alanlara atılması, mahsul çeşitliliğini ve kalitesini düşürmekte ve toprağın biyolojik yapısını tahrip ederek faydalı kullanım özelliklerini bozabilmektedir.
 
Ayrıca bu atıkların standartlara uygun olmayan şartlarda depolanması, yani vahşi depolama, koku, sinek ve haşere sorunları oluşturarak insan ve çevre sağlığını ciddi ölçüde tehdit etmektedir.
 
Bunun yanında, sularda ve toprakta oluşan azot ve fosfor kirliliğinin yanı sıra hayvansal atık birikiminden kaynaklanan çeşitli gazlar da, bölge havasını kirletmekte ve zararlı mikro organizmalar ve bakterilerin oluşumu ile ciddi hastalıkların geniş alanlara yayılmasına sebep olmaktadır.
 
Bu açıdan, hayvan çiftliklerinden kaynaklanan atıkların Ülkemiz ve Karaman açısından yenilenebilir bir enerji kaynağı olarak değerlendirilmesi ve bu atıkların sebep olduğu çevre kirliliğinin azaltılmasına neden olacaktır.” dedi.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı
  • İl Özel İDaresi
Sakabaşı Mah. Zeytindalı Bulvarı 144/B Karaman
0 338 226 70 00
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız